Jelen Általános Szerződési Feltételek (továbbiakban ÁSZF) dokumentum tartalmazza a www.digiexpert.hu weboldalon (a továbbiakban: Webáruház vagy Honlap) elérhető weboldal illetve online áruház igénybevételének, igénybevevő (továbbiakban: Megrendelő) általi használatának feltételeit.
A Webáruházat a Český velkoobchod s.r.o. (a továbbiakban: Szolgáltató) üzemelteti.
1. Általános rendelkezések
Szolgáltató kijelenti, hogy az elektronikus úton történő értékesítéshez a jogszabályban előírt feltételekkel és szakhatósági engedélyekkel rendelkezik.
A szerződés írásbeli szerződésnek minősül, azokat a Szolgáltató iktatja, így az utólag hozzáférhető és nem megtekinthető. A szerződés nyelve magyar.
A Szolgáltató önkéntesen veti alá magát az Ecommerce Europe Trustmark magatartási kódex rendelkezéseinek. A kódex itt érhető el.
A Webáruház használatához szükséges azon technikai tájékoztatást, melyet jelen ÁSZF nem tartalmaz, a Webáruház felületén elérhető egyéb tájékoztatások nyújtják.
2. Szerződő felek
A vásárlási szerződés a Szolgáltató, mint eladó, és a Megrendelő, mint vevő között jön létre. Szolgáltató csak a www.digiexpert.hu oldalon, a cég logójával és adataival jól felismerhetően azonosított internetes webáruházon keresztül leadott rendelésekért felel. Megrendeléskor kizárólag azokat az információkat kéri el a Szolgáltató a Megrendelőtől, amelyek feltétlenül szükségesek a rendelés lebonyolításához. Ezeket az adatokat harmadik fél számára Szolgáltató nem adja ki. Ez alól kivételt képeznek azok az információk, melyek az adott termék kézbesítéséhez vagy kiszállításához szükségesek.
3. A megrendelés menete, visszaigazolás, szerződés létrejötte
3.1. Regisztráció
A Webáruházban történő vásárlásnak nem feltétele az érvényes regisztráció. Megrendelő azonban, ha regisztrálni szeretne, akkor a „Regisztráció” menüpontra kattintást követően a regisztrációs felület értelemszerű kitöltésével, majd a Webáruház alján található „Küldés” gombra kattintást követően tud. A regisztrációs felületen a következő adatokat szükséges megadnia a Szolgáltató részére:
További adatok is megadhatóak a „Vállalati ügyfelek” pontban.
Megrendelőnek lehetősége van a számlázási adatoktól eltérő szállítási adatokat megadni. Ebben az esetben a Megrendelőnek a „Szállítási cím” felirat előtt található jelölőnégyzetet ki kell pipálnia, majd pedig az új adatokat megadnia.
A regisztráció elküldéséhez a Megrendelőnek ezen a felületen található jelölőnégyzet kipipálásával el kell fogadnia az adatkezelési tájékoztatót.
A regisztráció sikeréről a Szolgáltató e-mailben tájékoztatja a Megrendelőt, melyben Megrendelő egy összegző felület segítségével áttekintheti az általa a regisztráció során megadott adatokat.
A sikeres regisztrációt követően, Megrendelő a „Bejelentkezés” menüpont alatt a belépési adatait megadva (e-mail cím, jelszó) tud belépni a Webáruházba. Megrendelő jogosult a regisztrációját bármikor törölni az info [kukac] digiexpert.hu e-mail címre küldött üzenettel. Az üzenet megérkezését követően Szolgáltató haladéktalanul gondoskodik a regisztráció törléséről. Megrendelő felhasználói adatai a törlést követően azonnal eltávolításra kerülnek a rendszerből; ez azonban nem érinti a már leadott rendelésekhez kapcsolódó adatok és dokumentumok megőrzését, nem eredményezi ezen adatok törlését. Az eltávolítás után az adatok visszaállítására többé nincs mód.
A felhasználói hozzáférési adatok (így különösen a jelszó) titokban tartásáért kizárólag a Megrendelő a felelős. Amennyiben Megrendelő tudomást szerez arról, hogy a regisztráció során megadott jelszavához jogosulatlan harmadik személy hozzájuthatott, köteles haladéktalanul megváltoztatni jelszavát, ha pedig feltételezhető, hogy a harmadik személy a jelszó használatával bármilyen módon visszaél, köteles egyidejűleg értesíteni a Szolgáltatót. Megrendelő vállalja, hogy a regisztráció során megadott személyes adatokat szükség szerint frissíti annak érdekében, hogy azok időszerűek, teljesek és a valóságnak megfelelőek legyenek.
3.2. Rendelés menete
Megrendelő a Webáruházban megrendelhető, kategóriákba rendezett termékek között a piros sávban megtalálható termékkategóriák használatával böngészhet, és választhatja ki a megrendelni kívánt terméket.
Megrendelőnek lehetősége van a kereső mezőt kitöltve, a keresett termékre név, vagy típus szerint is rákeresni. Ha a Webáruházban eladásra meghirdetett valamely termék megfelel a keresési feltételeknek, akkor a rendszer azt megjeleníti.
Megrendelő a megrendelni kívánt termék részletes jellemzőiről, áráról, illetve esetlegesen egyéb választható tulajdonságáról, a termék nevére vagy a terméket ábrázoló képre történő kattintást követően tájékozódhat. A termékek mellett minden esetben megtalálható az aktuális raktárkészlet. Ha a termék mellett az az információ található, hogy „Elfogyott”, akkor az a termék nem helyezhető kosárba. Ez esetben a Megrendelő a Szolgáltatóval fel tudja venni a kapcsolatot és információt tud kérni a termék későbbi elérhetőségével kapcsolatban.
Megrendelő a termék jellemzőiről tájékoztatást nyújtó felületen található „Kosárba” gombra kattintva helyezheti virtuális kosarába a terméket, és ugyanezen a felületen tudja megadni termék mennyiségét, a plusz, mínusz gombok használatával.
A kosár tartalmát (a kiválasztott termék darabszámát, és a megrendelés összegét) Megrendelő a Webáruház jobb oldalán, a "Kosár" feliratra kattintva ellenőrizheti.
A „Kosár” feliratra kattintva Megrendelőt a kosár felületre navigálja a rendszer.
1. Kosár: A „Kosár” felületen a Megrendelő megtekintheti és ellenőrizheti a kosárba helyezett termékek listáját, azok nettó és bruttó árát, a megrendelni kívánt darabszámot, a szállítás költségét, valamint az összegző táblázat alján a megrendelése végösszegét.
Ezen a felületen a Megrendelő még bármikor módosítani tud kosarának tartalmán, lehetősége van arra, hogy töröljön terméket kosarából a termék mennyiségén (darabszámán) változtatva. A módosítást követően a „Frissítés” feliratra kell kattintani, a kosár nem frissül automatikusan. Törölni a Megrendelő úgy tud, hogy a termék mellett található kis négyzetet bejelöli, majd pedig az „Eltávolítás” gombra kattint. Törlés esetén nem szükséges frissíteni az oldalt.
2. Fizetés: A „Következő lépés” gombra kattintással Megrendelő a „Fizetés” oldalra érkezik, ahol ki kell választania a rendelkezésre álló lehetőségek közül a kívánt fizetési illetve szállítási módot.
3. Cím: A „Következő lépés” gombra kattintással Megrendelőnek meg kell adnia a szállításhoz illetve a számlázáshoz szükséges adatokat. Először a számlázási adatokat, és ha az nem egyezik a szállítási adatokkal, akkor a „Szállítási cím” előtt található jelölőnégyzet bejelölésével megjelenik egy további űrlap, ahol a Megrendelő meg tudja adni a számlázási címtől eltérő szállítási címet.
A Megrendelő, ha az egyes megrendelési pontokat ellenőrizni kívánja, akkor egyszerűen csak rá kell kattintania valamely pontra (1-3. pontok). Bármelyik pontot is ellenőrzi, a többi oldalon megadott adatai nem vesznek el. A megjelenő felületen Megrendelő választhat, hogy
Ha Megrendelő ellenőrizte megrendelését és mindent rendben talált, akkor a „Megrendelés befejezése” gombra kattintva tudja megrendelését elküldeni a Szolgáltató részére.
Fontos, hogy a megrendelés elküldéséhez, a Megrendelőnek ezen a felületen található jelölőnégyzet kipipálásával el kell fogadnia jelen ÁSZF-et és az adatkezelési tájékoztatóban foglaltakat.
Szolgáltató a megrendelés sikerességéről az ezt követő felületen és e-mailben is értesíti a Megrendelőt, ahol a megrendelés száma is megtalálható. Szolgáltató rendszere minden érvényes rendelésnek automatikusan rendelésazonosító-számot ad, melyet a Megrendelő által megadott címre küldött rendelésigazoló e-mailben közöl. Csak a rendelésazonosítóval rendelkező megrendelés érvényes!
A rendelés feladása tehát a „Megrendelés befejezése” gombra kattintással történik, ami a Megrendelő részére fizetési kötelezettséget keletkeztet.
3.3. Adatbeviteli hibák javítása
Megrendelőnek a rendelés bármely szakaszában és a megrendelés Szolgáltató részére való elküldéséig a megrendelési felületen bármikor lehetősége van az adatbeviteli hibák javítására, (pl. termék törlése a kosárból). Törölni a Megrendelő úgy tud, hogy a termék mellett található kis négyzetet bejelöli, majd pedig az „Eltávolítás” gombra kattint. Törlés esetén nem szükséges frissíteni az oldalt. Adatbeviteli hibának minősül például egy rosszul megadott mennyiség, rossz termék elhelyezése a kosárban, rendelési adatok elírása stb. (pl. szállítási cím).
3.4. Ajánlat visszaigazolása
A Megrendelő által elküldött megrendelés (ajánlat) megérkezését a megrendelés beérkezését követően Szolgáltató visszaigazolja késedelem nélkül, de legkésőbb 48 órán belül automatikus visszaigazoló e-mail útján a Megrendelő részére, mely visszaigazoló e-mail tartalmazza: a rendelés azonosítóját, a megrendelt termékek mennyiségét, a termék árát, szállítási költséget és a fizetendő végösszeget illetve a Szolgáltató adatait.
E visszaigazoló e-mail a Szolgáltató részéről a Megrendelő által tett ajánlat (megrendelés) elfogadásának minősül, mellyel érvényes szerződés jön létre a Szolgáltató és Megrendelő között.
Megrendelő mentesül az ajánlati kötöttség alól, ha késedelem nélkül, de legkésőbb 48 órán belül nem kapja meg Szolgáltatótól az elküldött rendelésére vonatkozó emailt, mely a megrendelés visszaigazolását tartalmazza.
A megrendelés elektronikus úton megkötött szerződésnek minősül, amelyre a polgári törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény, az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, valamint az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről szóló 2001. évi CVIII. törvényben foglaltak irányadóak. A szerződés a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014 (II.26.) Korm. rendelet hatálya alá tartozik, és szem előtt tartja a fogyasztók jogairól szóló Európai Parlament és a Tanács 2011/83/EU irányelvének rendelkezéseit.
A Megrendelő jogosult a megrendelés visszaigazolása, feldolgozása után, de még a megrendelt árukat tartalmazó küldemény feladása előtt lemondani megrendelését. A lemondást írásban, a rendelésazonosító-szám megjelölésével kell az info[kukac]digiexpert.hu e-mail címre eljuttatni.
Ha Megrendelő rendelését már elküldte a Szolgáltató részére és hibát vesz észre a visszaigazoló e-mailben szereplő adatok tekintetében, azt 1 napon belül jeleznie kell a Szolgáltató felé, a nem kívánt rendelések teljesítésének elkerülése érdekében.
3.5. Termék ára
A termékek mellett feltüntetett ár a termék ára, amely tartalmazza az Áfát (bruttó ár), de nem tartalmazza a szállítási költségeket. A termékek mellett feltüntetett vételár nem tartalmazza a kiszállítás költségét. Külön csomagolási költség azonban nem kerül felszámításra.
A termékek ára magyar forintban (Ft) kerül feltüntetésre.
A fizetendő végösszeg a megrendelés összesítője és visszaigazoló levél alapján minden költséget tartalmaz, beleértve a szállítás díját is, amennyiben a Megrendelő olyan szállítási módot választott, amelyért a Szolgáltató díjat számít fel.
Szolgáltató nem vállal felelősséget a gondossága ellenére és/vagy a rendszer hibájából eredően hibásan feltüntetett árért, illetve a nyilvánvalóan téves, a termék közismert nagyságrendű árától jelentősen eltérő, irreális árra (0 Ft). Ilyen esetekben a Szolgáltató nem köteles a terméket a Webshop felületén hibásan feltüntetett áron szolgáltatni. Hibás ár feltüntetése esetén, Szolgáltató, a rendelés visszaigazolásában vagy azt követően ajánlja fel, a termék valós áron történő megvásárlásának lehetőségét, mely információ birtokában a Megrendelő eldöntheti, hogy meg kívánja-e rendelni valós áron a terméket.
Előfordul, hogy valamely termékhez ajándék is jár, mely ajándékot a termék kosárba helyezése során tud megtekinteni a Megrendelő, ami szintén a kosárban jelenik meg nulla forintos áron. Nincs lehetőség ajándék választására, Szolgáltató döntésétől függ, hogy valamely termékhez milyen ajándékot ajánl fel Megrendelő részére.
Akciós termékek esetében, az akció minden esetben a készlet erejéig tart. Ha készlethiány miatt az akciós áron megrendelt termék nem szállítható, úgy ennek tényéről, - a rendelés feldolgozását követően – Szolgáltató elektronikus úton tájékoztatja a Megrendelőt.
4. Fizetési és szállítási módok
4.1. Fizetés
Megrendelő megrendelését a következő fizetési módok igénybevételével tudja kiegyenlíteni:
- Utánvét
Ha az utánvételes fizetést választja a Megrendelő, úgy a csomag díját és az esetleges szállítási költséget a futárnak, vagy az átvevőhely személyzetének fogja kiegyenlíteni a csomag átvételekor.
- Banki átutalás
Ha a Megrendelő a banki átutalást választja, a megrendelés alapján kiállított számlát Szolgáltató e-mailben átküldi a megrendelésen szereplő e-mail címre, és ez alapján a Megrendelő elindíthatja az utalást. A csomagot az összeg Szolgáltató számláján történő jóváírást követően indítja útjára a Szolgáltató. A banki átutalásnak a bank által szokásosan felszámított díjon kívül egyéb költsége nincs, de számolni kell 1 napot a tranzakció véghezvitelére.
4.2. Szállítás
a) DPD és MPL futárszolgálat
Szállítási címnek minden esetben olyan címet adjon meg (pl.: munkahelyi cím), ahol munkanapokon 8 és 17 óra között folyamatosan tartózkodik és a terméket át tudja venni.
Ha Megrendelő a kiszállítást végző személy által megjelölt új időpontban nem tartózkodik a Megrendelő által megadott szállítási címen és a csomag átvétele meghiúsul, a futár értesítést hagy a szállítási címen. Az értesítőn található szám segítségével Megrendelőnek lehetősége van megadott telefonszámon új szállítási cím és időpont megadására illetve egyeztetésére. A futár további 1 alkalommal kísérli meg a megrendelt termékek kiszállítását.
A futár kétszeri kézbesítést kísérel meg, azonban, ha a 2. kiszállítás is sikertelen – Megrendelőnek felróható okból, - akkor a Szolgáltató törli a megrendelését és a csomag visszaszállításra kerül a Szolgáltatóhoz.
Ha egy címről két vagy több alkalommal is visszakapja a Szolgáltató a csomagot, fenntartja a jogot, hogy erre a névre és címre a továbbiakban ne teljesítse a megrendelést. Ha Megrendelő sérülést tapasztal a csomagoláson, az átvétel során, akkor a futártól ne vegye át a terméket és küldje vissza. Amennyiben az átvételkor láthatóan sérült a csomagolás, és a sérülés az áru átvételét megelőzően keletkezett, a termék visszavételét Szolgáltató díjmentesen biztosítja.
b) Csomagküldő.hu szolgáltatás használata
Szolgáltató Lehetőséget biztosít arra is, hogy a megrendelt terméket egy a Csomagküldő.hu Kft által biztosított illetve a megrendelés során a Megrendelő által kiválasztott átvevőhelyen vegye át. A megrendelés során a Megrendelőnek a listából ki kell választania a hozzá legközelebb eső átvevőhelyet. Arra is lehetőség van, hogy ez esetben ott a helyszínen fizesse ki a megrendelés ellenértékét készpénzben.
Megrendelő a kiválasztott átvételi helyen 7 munkanapig tudja átvenni a megrendelését.
Csomagküldő szolgáltatás igénybevétele esetén, ha a Megrendelő utánvételes fizetést választott, akkor az utánvét maximális értéke: 225 000 Ft. Ez azt jelenti, hogy a bruttó 225.000 Ft-ot meghaladó rendelések esetén csak átutalással lehet fizetni, majd az összeg beérkezését követően kerül sor a megrendelő átvevőhelyre történő eljuttatására.
Igénybevétel további feltételei:
- Csomag súlya maximum 10 kg lehet,
- Csomag minimális mérete: legalább egy felület 15 × 20 cm kell legyen,
- Csomag maximális hossza: 70 cm, három oldala összeadva maximum 120 cm,
- A futárszolgálat nem garantál kézbesítési időt, viszont Prágából magyar címre általában D+2 és D+3 nap alatt kézbesítik
4.2.1. Szállítási költségek
A kiszállítás költségeiről illetve az EU-n belüli szállítással kapcsolatos információkról bővebben a Weboldalon, a „Szállítás” oldalon tájékozódhat, mely oldal tartalma a mindenkori ÁSZF részét képezi.
4.2.2. Szállítási határidő
A megrendelés kiszállításának határideje a csomag feladásától számított 3-5 munkanap.
Szolgáltató – a Felek eltérő megállapodásának hiányában - a szerződés megkötését követően késedelem nélkül, de legkésőbb harminc napon belül köteles a fogyasztó rendelkezésére bocsátani (kiszállítani) a terméket.
A Szolgáltató késedelme esetén a fogyasztónak minősülő Megrendelő jogosult póthatáridőt tűzni. Ha a Szolgáltató a póthatáridőn belül nem teljesít, a Megrendelő jogosult a szerződéstől elállni.
A fogyasztó póthatáridő tűzése nélkül akkor jogosult a szerződéstől elállni, ha
a) a Szolgáltató a szerződés teljesítését megtagadta; vagy b) a szerződést a felek megállapodása szerint vagy a szolgáltatás felismerhető rendeltetésénél fogva a meghatározott teljesítési időben - és nem máskor - kellett volna teljesíteni.
4.2.3. Személyes átvétel
Személyes átvételre (üzlethelyiségben történő átvétel) a Szolgáltató nem biztosít lehetőséget.
5. Elállási jog
Az e pontban foglaltak kizárólag a szakmája, önálló foglalkozása vagy üzleti tevékenysége körén kívül eljáró természetes személyre vonatkoznak, aki árut vesz, rendel, kap, használ, igénybe vesz, valamint az áruval kapcsolatos kereskedelmi kommunikáció, ajánlat címzettje (jelen pontban a továbbiakban „Fogyasztó”). Fogyasztó a szerződés a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014 (II.26.) Korm. rendelet értelmében jogosult a termék adásvételére irányuló szerződés esetén
a) terméknek,
b) több termék szolgáltatásakor az utoljára szolgáltatott terméknek,
c) több tételből vagy darabból álló termék esetén az utoljára szolgáltatott tételnek vagy darabnak,
d) ha a terméket meghatározott időszakon belül rendszeresen kell szolgáltatni, az első szolgáltatásnak, a Fogyasztó vagy az általa megjelölt, a fuvarozótól eltérő harmadik személy általi átvételének napjától számított tizennégy (14) napon belül a szerződéstől indokolás nélkül elállni.
Fogyasztót megilleti az a jog, hogy a szerződés megkötésének a napja és a termék átvételének napja közötti időszakban is gyakorolja elállási jogát.
Ha a Fogyasztó a megvételt követően használatba vette a terméket, az ebből fakadó értékcsökkenésért felelősséggel tartozik a Szolgáltató felé, hiszen a hatályos jogszabályok értelmében a Fogyasztó felelősségre vonható a termékben bekövetkezett értékcsökkenésért, ha az a termék jellegének, tulajdonságainak és működésének megállapításához szükséges használatot meghaladó használat miatt következett be. A Szolgáltató tehát követelheti a termék jellegének, tulajdonságainak és működésének megállapításához szükséges használatot meghaladó használatból eredő értékcsökkenés illetve ésszerű költségeinek – ha szolgáltatásnyújtásra irányuló szerződés teljesítését a Fogyasztó kifejezett kérésére a határidő lejárta előtt megkezdte és gyakorolja felmondási jogát - megtérítését.
A vásárlástól való elállás joga nem a termék 14 napos ingyenes használatát biztosítja a Fogyasztó részére, hanem a termék szemrevételezésének, ki illetve felpróbálásának lehetőségét.
5.1. Elállási jog gyakorlásának menete
Ha a Fogyasztó elállási/felmondási jogával élni kíván, elállási/felmondási szándékát tartalmazó egyértelmű nyilatkozatát köteles eljuttatni postán, telefaxon vagy elektronikus úton küldött levél útján az alábbi címre: Albatrosová 286, 252 42, Jesenice u Prahy, Czech Republic
Postán történő nyilatkozat küldés esetén a postára adás dátumát, telefaxon vagy elektronikus levél esetén az elektronikus levél illetve a fax küldésének idejét veszi a Szolgáltató figyelembe a határidő számítás szempontjából. A Fogyasztó levelét ajánlott küldeményként adja postára, hogy hitelt érdemlően bizonyítható legyen a feladás dátuma.
Ebből a célból a Fogyasztó felhasználhatja az elállási nyilatkozat-mintát is, mely
itt érhető el.
A Fogyasztó határidőben gyakorolja elállási/felmondási jogát, ha a fent megjelölt határidő lejárta előtt elküldi elállási/felmondási nyilatkozatát.
Fogyasztó elállás esetén köteles a megrendelt terméket a Szolgáltató fent megjelölt címére indokolatlan késedelem nélkül, de legkésőbb elállási nyilatkozatának közlésétől számított 14 napon belül visszaküldeni. A határidő betartottnak minősül, ha Fogyasztó a 14 napos határidő letelte előtt elküldi (postára adja vagy futárnak átadja) a terméket.
A termék Szolgáltató címére történő visszaküldésének költsége Fogyasztót terheli, kivéve, ha a Szolgáltató vállalta e költségek viselését. Szolgáltató azonban nem vállalja át a visszaszállítás lebonyolítását illetve költségét a Fogyasztótól. Szolgáltatónak az utánvéttel visszaküldött csomagot nem áll módjában átvenni. A termék visszaküldésének költségének kívül az elállás kapcsán a Fogyasztót semmilyen más költség nem terheli.
Ha a Fogyasztó eláll a szerződéstől, haladéktalanul, de legkésőbb a Fogyasztó elállási nyilatkozatának kézhezvételétől számított 14 napon belül Szolgáltató visszatéríti a Fogyasztó által teljesített valamennyi ellenszolgáltatást, ideértve a fuvarozási (kiszállítási) költséget is, kivéve azokat a többletköltségeket, amelyek amiatt merültek fel, hogy a Fogyasztó a Szolgáltató által felkínált, legolcsóbb szokásos fuvarozási módtól eltérő fuvarozási módot választott.
Szolgáltató a visszatérítés során az eredeti ügylet során alkalmazott fizetési móddal egyező fizetési módot alkalmaz, kivéve, ha a Fogyasztó más fizetési mód igénybevételéhez kifejezetten a hozzájárulását adja; e visszatérítési mód alkalmazásából kifolyólag a Fogyasztót semmilyen többletköltség nem terheli. Szolgáltató a visszatérítést mindaddig visszatarthatja, amíg vissza nem kapta a terméket, vagy a Fogyasztó nem igazolta, hogy azt visszaküldte: a kettő közül a korábbi időpontot veszi figyelembe a Szolgáltató.
5.2. Fogyasztót nem illeti meg az elállási jog:
a) a szolgáltatás nyújtására irányuló szerződés esetében a szolgáltatás egészének teljesítését követően, ha a vállalkozás a teljesítést a fogyasztó kifejezett, előzetes beleegyezésével kezdte meg, és a fogyasztó tudomásul vette, hogy a szolgáltatás egészének teljesítését követően felmondási jogát elveszíti,
b) olyan termék tekintetében, amely jellegénél fogva az átadást követően elválaszthatatlanul vegyül más termékkel,
c) olyan nem előre gyártott termék esetében, amelyet a Fogyasztó utasítása alapján vagy kifejezett kérésére állított elő a Szolgáltató, vagy olyan termék esetében, amelyet egyértelműen a Fogyasztó személyére szabtak;
d) olyan zárt csomagolású termék tekintetében, amely egészségvédelmi vagy higiéniai okokból az átadást követő felbontása után nem küldhető vissza, pl. fogkefék, epilátorok, elektromos borotvák és egyéb testápolással kapcsolatos termékek.
6. Szavatosság
6.1. Kellékszavatosság
Megrendelő a Szolgáltató hibás teljesítése esetén a Szolgáltatóval szemben kellékszavatossági igényt érvényesíthet. 2021. január 1-én hatályba lépett a 151/2003. (IX. 22.) Korm. Rendelet, amely az alábbiak szerint módosítja a megvásárolt áruk szavatosságát:
a) a 10 000–100 000 forint értékű termékekre 1 év garancia vonatkozik
b) a 100 000–250 000 forint értékű termékekre 2 év garancia vonatkozik
A 10 000 forint alatti értékű termékekre garancia nem szükséges.
A 2021. január 1. előtt vásárolt termékekre a régebbi törvények értelmében 2 év garancia vonatkozik.
Nem fogyasztóval kötött szerződés esetén a jogosult az átvétel időpontjától számított 1 éves elévülési határidő alatt érvényesítheti szavatossági igényeit.
Megrendelő – választása szerint – kérhet kijavítást vagy kicserélést, kivéve, ha az ezek közül a Megrendelő által választott igény teljesítése lehetetlen vagy a Szolgáltató számára más igénye teljesítéséhez képest aránytalan többletköltséggel járna. Ha a kijavítást vagy a kicserélést Megrendelő nem kérte, illetve nem kérhette, úgy igényelheti az ellenszolgáltatás arányos leszállítását vagy a hibát a Szolgáltató költségére Megrendelő is kijavíthatja, illetve mással kijavíttathatja vagy – végső esetben – a szerződéstől is elállhat. Jelentéktelen hiba miatt elállásnak nincs helye.
Megrendelő a választott kellékszavatossági jogáról egy másikra is áttérhet, az áttérés költségét azonban köteles viselni, kivéve, ha az indokolt volt, vagy arra a Szolgáltató adott okot.
Megrendelő köteles a hibát annak felfedezése után haladéktalanul, de nem később, mint a hiba felfedezésétől számított két hónapon belül közölni a Szolgáltatóval.
Megrendelő közvetlenül a Szolgáltatóval szemben érvényesítheti kellékszavatossági igényét.
A szerződés teljesítésétől számított hat hónapon belül a kellékszavatossági igénye érvényesítésének a hiba közlésén túl nincs egyéb feltétele, ha Megrendelő igazolja, hogy a terméket a Szolgáltatótól vásárolta (számla vagy a számla másolatának bemutatásával). Ilyen esetben a Szolgáltató csak akkor mentesül a szavatosság alól, ha ezt a vélelmet megdönti, vagyis bizonyítja, hogy a termék hibája a Megrendelő részére történő átadást követően keletkezett. Ha a Szolgáltató bizonyítani tudja, hogy a hiba oka a Megrendelőnek felróható okból keletkezett, nem köteles Megrendelő által támasztott szavatossági igénynek helyt adni. A teljesítéstől számított hat hónap eltelte után azonban már Megrendelő köteles bizonyítani, hogy a Megrendelő által felismert hiba már a teljesítés időpontjában is megvolt.
Ha Megrendelő a szavatossági igényét a terméktől - a megjelölt hiba szempontjából - elkülöníthető része tekintetében érvényesíti, a szavatossági igény a termék egyéb részeire nem minősül érvényesítettnek.
6.2. Termékszavatosság
Ingó dolog (termék) hibája esetén a Megrendelő – választása szerint – a 6.1. pontban meghatározott jogát vagy termékszavatossági igényt érvényesíthet. Termékszavatossági igényként a Megrendelő kizárólag a hibás termék kijavítását vagy kicserélését kérheti.
A termék akkor hibás, ha az nem felel meg a forgalomba hozatalakor hatályos minőségi követelményeknek vagy pedig, ha nem rendelkezik a gyártó által adott leírásban szereplő tulajdonságokkal.
Termékszavatossági igényként Megrendelő kizárólag a hibás termék kijavítását vagy kicserélését kérheti. A termék hibáját termékszavatossági igény érvényesítése esetén Megrendelőnek kell bizonyítania.
Termékszavatossági igényét a Megrendelő a termék gyártó általi forgalomba hozatalától számított két éven belül érvényesítheti. E határidő elteltével e jogosultságát elveszti.
Megrendelő a hiba felfedezése után késedelem nélkül köteles a hibát a gyártóval közölni. A hiba felfedezésétől számított két hónapon belül közölt hibát késedelem nélkül közöltnek kell tekinteni. A közlés késedelméből eredő kárért a fogyasztó felelős.
Megrendelő termékszavatossági igényét az ingó dolog gyártójával vagy forgalmazójával szemben gyakorolhatja.
A gyártó kizárólag akkor mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól, ha bizonyítani tudja, hogy:
• a terméket nem üzleti tevékenysége körében gyártotta, illetve hozta forgalomba, vagy
• a hiba a tudomány és a technika állása szerint a forgalomba hozatal időpontjában nem volt felismerhető vagy
• a termék hibája jogszabály vagy kötelező hatósági előírás alkalmazásából ered.
A gyártónak (forgalmazónak) a mentesüléshez elegendő egy okot bizonyítania.
7. Jótállás
Hibás teljesítés esetén Szolgáltató jótállásra köteles az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról szóló 151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelet rendelkezésének megfelelően.
Az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállással kapcsolatban az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról szóló 151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelet tartalmaz előírásokat.
A rendelet (tárgyi) hatálya csakis az új, Magyarország területén kötött fogyasztói szerződés keretében értékesített és a rendelet mellékletében felsorolt termékekre vonatkozik. (pl. fényképezőgép és annak tartozékai 10 000 Ft eladási ár felett)
A kormányrendelet mellékletében felsorolt tartós fogyasztási cikkek tekintetében a kötelező jótállás 1 év, melynek kezdő időpontja a termék a Megrendelőnek történő átadásának a napja, vagy ha az üzembe helyezést a Szolgáltató vagy annak megbízottja végzi, az üzembe helyezés napja.
A Szolgáltató jótállási kötelezettsége alól csak abban az esetben mentesül, ha bizonyítja, hogy a hiba oka a teljesítés után keletkezett.
A jótállási jogokat kizárólag a fogyasztónak minősülő Megrendelő érvényesíthet.
Nem tartozik jótállás alá a hiba, ha annak oka a termék Megrendelő részére való átadását követően lépett fel, így például, ha a hibát
- szakszerűtlen üzembe helyezés (kivéve, ha az üzembe helyezést a Szolgáltató, vagy annak megbízottja végezte el, illetve ha a szakszerűtlen üzembe helyezés a használati-kezelési útmutató hibájára vezethető vissza),
- rendeltetésellenes használat, a használati-kezelési útmutatóban foglaltak figyelmen kívül hagyása,
- helytelen tárolás, helytelen kezelés, rongálás,
- elemi kár, természeti csapás okozta.
Jótállás keretébe tartozó hiba esetén a Megrendelő:
- elsősorban – választása szerint – kijavítást vagy kicserélést követelhet, kivéve, ha a választott jótállási igény teljesítése lehetetlen, vagy ha az a Szolgáltatónak a másik jótállási igény teljesítésével összehasonlítva aránytalan többletköltséget eredményezne, figyelembe véve a termék hibátlan állapotban képviselt értékét, a szerződésszegés súlyát és a jótállási igény teljesítésével a Megrendelőnek okozott érdeksérelmet.
- ha a Szolgáltató a kijavítást vagy a kicserélést nem vállalta, e kötelezettségének megfelelő határidőn belül, a Megrendelő érdekeit kímélve nem tud eleget tenni, vagy ha a Megrendelőnek a kijavításhoz vagy a kicseréléshez fűződő érdeke megszűnt, a Megrendelő – választása szerint – a vételár arányos leszállítását igényelheti, a hibát a Szolgáltató költségére maga kijavíthatja vagy mással kijavíttathatja, vagy elállhat a szerződéstől. Jelentéktelen hiba miatt elállásnak nincs helye.
Ha a Megrendelő a termék meghibásodása miatt a vásárlástól (üzembe helyezéstől) számított három munkanapon belül érvényesít csereigényt, a Szolgáltató nem hivatkozhat aránytalan többletköltségre, hanem köteles a terméket kicserélni, feltéve, hogy a meghibásodás a rendeltetésszerű használatot akadályozza.
A kijavítást vagy kicserélést – a termék tulajdonságaira és Megrendelő által elvárható rendeltetésére figyelemmel – megfelelő határidőn belül, a Megrendelő érdekeit kímélve kell elvégezni. A Szolgáltatónak törekednie kell arra, hogy a kijavítást vagy kicserélést legfeljebb tizenöt napon belül elvégezze.
A kijavítás során a termékbe csak új alkatrész kerülhet beépítésre.
Nem számít bele a jótállási időbe a kijavítási időnek az a része, amely alatt a Megrendelő a terméket nem tudja rendeltetésszerűen használni. A jótállási idő a terméknek vagy a termék részének kicserélése (kijavítása) esetén a kicserélt (kijavított) termékre (termékrészre), valamint a kijavítás következményeként jelentkező hiba tekintetében újból kezdődik.
A jótállási kötelezettség teljesítésével kapcsolatos költségek a Szolgáltatót terhelik.
Megrendelőt azonban nem illeti meg az a jog, hogy ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és jótállási igényt, illetve termékszavatossági és jótállási igényt egyszerre, egymással párhuzamosan érvényesítsen. Ezen korlátozásoktól függetlenül Megrendelőt a jótállásból fakadó jogok a 6.1 és a 6.2. pontban meghatározott jogosultságoktól függetlenül megilletik.
A jótállás tehát nem érinti a Megrendelő jogszabályból eredő – így különösen kellék- és termékszavatossági, illetve kártérítési – jogainak érvényesítését.
Ha a felek között jogvita alakul ki, melyet békés úton rendezni nem tudnak, a Megrendelő békéltető testületi eljárást kezdeményezhet, a 11.1. pontban feltüntetettek alapján.
A GARMIN FOGYASZTÓI GARANCIA FELTÉTELEI
A nem légiközlekedési termékekre a vásárlás dátumától számított 2 év garancia vonatkozik az anyag- vagy gyártási hibákra (csak magánszemélyek számára). Ezen időszakon belül a Garmin® egyedüli választása szerint megjavítja vagy kicseréli a normál használat során meghibásodott alkatrészeket. Az ilyen javításokat vagy cseréket az ügyfelek díjmentesen elvégzik, az alkatrészek vagy munkadíjak nem kerülnek felszámításra. Ez a korlátozott jótállás nem vonatkozik: (i) kozmetikai sérülésekre, például karcolásokra és horpadásokra; (ii) fogyóeszközök, például elemek, kivéve, ha a termék károsodása anyag- vagy gyártási hiba miatt következett be; (iii) baleset, visszaélés, víz, árvíz, tűz vagy más természeti cselekmények vagy külső okok által okozott károk; (iv) olyan károk, amelyeket olyan személy által végzett szolgáltatás okozott, aki nem a Garmin hivatalos szolgáltatója; (v) a Garmin írásos engedélye nélkül módosított termék károsodása; olyan hálózati adapterekhez és kábelekhez lett csatlakoztatva, amelyek nem rendelkeznek UL (Underwriters Laboratories) tanúsítvánnyal, és nincsenek korlátozott áramforrásként (LPS) megjelölve. Ezenkívül a Garmin fenntartja a jogot arra, hogy visszautasítsa a garanciális igényeket azokra a termékekre vagy szolgáltatásokra vonatkozóan, amelyeket bármely ország törvényeinek megsértésével szereztek be és/vagy használtak fel. Ez a termék csak utazási segédeszközként használható, és nem használható olyan célra, amely az irány, a távolság, a hely vagy a domborzat pontos mérését igényli. A Garmin nem vállal garanciát a térképadatok pontosságára vagy teljességére.
Ez a korlátozott jótállás nem vonatkozik, és a Garmin nem vállal felelősséget a Garmin navigációs termékek teljesítményének bármely olyan romlásáért, amely abból ered, hogy azokat olyan kézibeszélőkhöz vagy más eszközökhöz közel használja, amelyek földi szélessávú hálózatot használnak és amelyek közel azonos frekvenciatartományban működnek mint amit a globális műholdas navigációs rendszer (GNSS) is használ, ilyen például a globális helymeghatározó szolgáltatás (GPS). Az ilyen eszközök használata ronthatja a GNSS jelek vételét
A GARMIN SEMMILYEN ESETBEN SEM VONHATÓ FELELŐSSÉGRE A JÓTÁLLÁS MEGSZEGÉSE ESETÉN BÁRMILYEN VÉLETLENSZERŰ, KÜLÖNLEGES, KÖZVETETT VAGY KÖVETKEZMÉNYES KÁR KAPCSÁN, FÜGGETLENÜL ATTÓL HOGY AZ HASZNÁLATI HIBÁBÓL, A TERMÉK NEM RENDELTETÉSSZERŰ HASZNÁLATÁBÓL, VAGY A KÉSZÜLÉK MEGHIBÁSODÁSÁBÓL FAKAD.
8. Szavatossági, jótállási igények érvényesítése
A szavatossági igényeit a Megrendelő a Szolgáltató adatai pontban feltüntetett elérhetőségeken keresztül jelentheti be.
Javasoljuk, hogy garanciális reklamáció bejelentéséhez használja a következő nyomtatványokat:
Nyomtatvány letöltése itt:
reklamációs jegyzőkönyv Nyomtatvány letöltése itt:
elállási nyilatkozat ( )
Webáruházunk kínálatában lévő termékek az Európai unió területéről származnak, tehát ún. európai disztribúcióról van szó. Néhány esetben európán kívüli disztribúció is lehet, az európai disztribúció mellett, amelyeknél a gyártó nem fedezi az autorizált szervizeket. Ilyen esetben a hibás teljesítés esetén kialakult reklamációs jogot az eladónál szükséges érvényesíteni. Konkrét termék eredetéről való tájékoztatást és a felmerülő reklamáció intézéséről való tájékoztatást a vásárló a +420 722 093 063 infovonalon, vagy pedig e-mailben az
info@digiexpert.hu e-mail címen kérhet.
9. Felelősség
A weboldalon található információk jóhiszeműen kerültek elhelyezésre, azonban azok kizárólag tájékoztató célt szolgálnak, az információk pontosságáért, teljességéért a Szolgáltató nem vállal felelősséget.
A felhasználók a Webáruházat, annak felületét kizárólag a saját kockázatára használhatja, és elfogadja, hogy Szolgáltató nem vállal felelősséget a használat során felmerülő vagyoni és nem vagyoni károkért a szándékosan, súlyos gondatlansággal, vagy bűncselekménnyel okozott, továbbá az életet, testi épséget, egészséget megkárosító szerződésszegésért való felelősségen túlmenően.
A szolgáltatás oldalai olyan kapcsolódási pontokat (linkeket) tartalmazhatnak, amely más szolgáltatók oldalaira vezet. Ezen szolgáltatók adatvédelmi gyakorlatáért és más tevékenységéért Szolgáltató nem vállal felelősséget.
Szolgáltató kizár minden felelősséget a Webáruház használói által tanúsított magatartásért, valamint az általuk közzétett tartalmakért. Megrendelő köteles gondoskodni arról, hogy a Webáruház használata során harmadik személyek jogait vagy a jogszabályokat se közvetlenül, se közvetett módon ne sértse.
Megrendelő teljes mértékben és kizárólagosan felelős saját magatartásáért, Szolgáltató ilyen esetben teljes mértékben együttműködik az eljáró hatóságokkal a jogsértések felderítése végett.
A felhasználók által a Webáruház használata során esetlegesen elérhetővé tett tartalmat a Szolgáltató jogosult, de nem köteles ellenőrizni, és a közzétett tartalmak tekintetében a Szolgáltató jogosult, de nem köteles jogellenes tevékenység folytatására utaló jeleket keresni.
Az Internet globális jellege miatt Megrendelő elfogadja, hogy a Webáruház használata során a vonatkozó nemzeti jogszabályok rendelkezéseit is figyelembe véve köteles eljárni. Amennyiben a Webáruház használatával összefüggő bármely tevékenység a Megrendelő államának joga szerint nem megengedett, a használatért kizárólag Megrendelőt terheli a felelősség.
Amennyiben a Megrendelő a Webáruház felületén kifogásolható tartalmat észlel, köteles azt haladéktalanul jelezni a Szolgáltatónak. Ha a Szolgáltató jóhiszemű eljárása során a jelzést megalapozottnak találja, jogosult az információ haladéktalan törlésére vagy annak módosítására.
10. Szerzői jogok
A Webáruház szerzői jogvédelem alatt áll. Szolgáltató a szerzői jog jogosultja vagy a feljogosított felhasználója a weboldalon, valamint a weboldalon keresztül elérhető szolgáltatások nyújtása során megjelenített valamennyi tartalomnak: bármely szerzői műnek, illetve más szellemi alkotásnak (ideértve a különféle grafikákat, fotókat, videókat és egyéb anyagokat, a weboldal felületének elrendezését és egyéb vizuális megoldások, ötletet, megvalósítást).
A Webáruház tartalmának valamint egyes részeinek fizikai vagy más adathordozóra mentése vagy kinyomtatása magáncélú felhasználás céljából vagy Szolgáltató előzetes írásbeli hozzájárulása esetén engedélyezett. A magáncélú felhasználáson túli felhasználás – például adatbázisban történő tárolás, továbbadás, közzé- vagy letölthetővé tétel, kereskedelmi forgalomba hozatal – kizárólag a Szolgáltató előzetes írásbeli engedélyével lehetséges.
A Szolgáltató fenntartja minden jogát szolgáltatásának minden elemére, különös tekintettel a www.digiexpert.hu domainnevére, az ehhez tartozó aldomainekre, a Szolgáltató által foglalt minden más domainnévre, annak aloldalaira, valamint az internetes reklámfelületeire. Tilos minden olyan tevékenység, amely a Szolgáltató adatbázisának kilistázására, rendszerezésére, archiválására, feltörésére (hack), forráskódjainak visszafejtésére irányul, kivéve, ha erre a Szolgáltató külön engedélyt ad.
Külön megállapodás, vagy az erre a célra szolgáló szolgáltatás igénybevétele nélkül tilos a Szolgáltató által rendelkezésre bocsátott felület, illetve keresőmotorok megkerülésével a Szolgáltató adatbázisát módosítani, lemásolni, abban új adatokat elhelyezni, vagy meglévő adatokat felülírni.
A jelen ÁSZF-ben kifejezetten meghatározott jogokon túlmenően a regisztráció, a Webáruház használata, megrendelés leadása illetve az ÁSZF egyetlen rendelkezése sem biztosít jogot az oldalt használóknak a Webáruház felületén szereplő bármely kereskedelmi névnek vagy védjegynek bármely használatára, hasznosítására. A Webáruház rendeltetésszerű használatával járó megjelenítésen, az ehhez szükséges ideiglenes többszörözésen és a magáncélú másolatkészítésen túl e szellemi alkotások a Szolgáltató előzetes írásbeli engedélye nélkül semmilyen egyéb formában nem használhatók fel.
Szolgáltató a szerzői jogainak megsértése esetén a jogsértővel szemben - az eset körülményeihez képest – az alábbi polgári jogi igényeket támaszthatja:
a) követelheti a jogsértés megtörténtének bírósági megállapítását;
b) követelheti a jogsértés vagy az azzal közvetlenül fenyegető cselekmények abbahagyását és a jogsértő eltiltását a további jogsértéstől;
c) követelheti, hogy a jogsértő - nyilatkozattal vagy más megfelelő módon - adjon elégtételt, és hogy szükség esetén a jogsértő részéről és költségén az elégtételnek megfelelő nyilvánosságot biztosítsanak;
d) követelheti, hogy a jogsértő szolgáltasson adatot a jogsértéssel érintett dolgok vagy szolgáltatások előállításában, forgalmazásában, illetve teljesítésében résztvevőkről, a jogsértő felhasználásra kialakított üzleti kapcsolatokról;
e) követelheti a jogsértéssel elért gazdagodás visszatérítését;
f) követelheti a sérelmes helyzet megszüntetését, a jogsértést megelőző állapot helyreállítását, továbbá a kizárólag vagy elsősorban a jogsértéshez használt eszközök és anyagok, valamint a jogsértéssel előállított dolgok lefoglalását, meghatározott személynek történő átadását, kereskedelmi forgalomból való visszahívását, onnan való végleges kivonását, illetve megsemmisítését.
Továbbá a Szolgáltató a szerzői jogai, valamint szerzői jogán alapuló személyiségi jogai megsértése esetén a jogsértővel szemben, az előző pontban meghatározottakon túl, a polgári jogi felelősség szabályai szerint kártérítési igényt támaszthat, valamint sérelemdíjat követelhet.
11. Panaszkezelés
Megrendelő a Szolgáltató adatai pontban feltüntetett elérhetőségeken tehet panaszt.
Szolgáltató a szóbeli panaszt, amennyiben arra lehetősége van, azonnal orvosolja. Ha a szóbeli panasz azonnali orvoslására nincs lehetőség, a panasz jellegéből adódóan, vagy ha a Megrendelő a panasz kezelésével nem ért egyet, akkor a Szolgáltató a panaszról jegyzőkönyvet – melyet öt évig, a panaszra tett érdemi válaszával együtt megőrzi - vesz fel.
Szolgáltató a jegyzőkönyv egy példányát személyesen közölt szóbeli panasz esetén helyben a Megrendelőnek átadja, vagy ha ez nem lehetséges, akkor az alább részletezett írásbeli panaszra vonatkozó szabályok szerint jár el.
Szolgáltató a telefonon vagy egyéb elektronikus hírközlési szolgáltatás felhasználásával közölt szóbeli panasz esetén a Megrendelőnek legkésőbb az érdemi válasszal egyidejűleg megküldi a jegyzőkönyv másolati példányát.
Minden egyéb esetben a Szolgáltató az írásbeli panaszra vonatkozó szabályok szerint jár el.
Szolgáltató a hozzá írásban érkezett panaszt 30 napon belül érdemben megválaszolja. Az intézkedés jelen szerződés értelmében a postára adást jelenti.
A panasz elutasítása esetén Szolgáltató az elutasítás indokáról tájékoztatja a Megrendelőt.
11.1. Egyéb jogérvényesítési lehetőségek
Ha Szolgáltató és Megrendelő között esetlegesen fennálló fogyasztói jogvita Szolgáltatóval való tárgyalások során nem rendeződik, a fogyasztónak minősülő Megrendelő részére a következő jogérvényesítési lehetőségek állnak nyitva:
- Panasztétel a fogyasztóvédelmi hatóságnál, Tekintettel arra, hogy a Szolgáltató nem magyar székhelyű cég, ezért a Megrendelő az Európai Fogyasztói Központot felkeresheti panaszával. Amennyiben ugyanis egy magyar fogyasztónak (magyar állampolgár, illetve magyarországi lakos) egy másik uniós tagállamban, illetve Izlandon vagy Norvégiában letelepedett vállalkozással szemben keletkezik határon átnyúló, fogyasztóvédelmi tárgyú panasza, a fogyasztó az Európai Fogyasztói Központhoz panaszt tehet:
Európai Fogyasztói Központ
1088 Budapest József körút 6.
Email: info@magyarefk.hu
Telefon: 06-1-459-48-32
Fax: 06-1-210-25-38
magyarefk.hu - Békéltető testület eljárásának kezdeményezése:
Online vitarendezés
Online adásvételi szerződéssel összefüggő határon átnyúló fogyasztói jogvita esetén a fogyasztók az online vásárláshoz kapcsolódó, határon átnyúló jogvitáikat elektronikusan rendezni tudják a következő linken elérhető online platformon keresztül beadott elektronikus panasz útján.
Ehhez nem kell mást tenni, minthogy a fenti linken elérhető online platformon a fogyasztó beregisztrál, kitölt egy kérelmet hiánytalanul, majd elektronikusan beküldi a Békéltető Testület részére a platformon keresztül. Így a fogyasztók, a távolságok ellenére egyszerűen tudják érvényesíteni jogaikat.
Magyarországon a Budapesti Békéltető Testület (BBT) jogosult eljárni az online adásvételi vagy szolgáltatási szerződésekhez kapcsolódó határon átnyúló fogyasztó és kereskedő közötti jogvitákban.
Szolgáltató jogosult jelen Általános Szerződési Feltételeket a Megrendelők a Webshop felületén keresztül történő előzetes tájékoztatása mellett, egyoldalúan is módosítani. A módosított rendelkezések a hatályba lépést követően a Webshop első használata alkalmával válnak hatályossá Megrendelővel szemben, azokat a módosítást követően leadott megrendelésekre kell alkalmazni.
- Bírósági eljárás kezdeményezése.
12. Általános Szerződési Feltételek egyoldalú módosítása
Szolgáltató jogosult jelen Általános Szerződési Feltételeket a Megrendelők Webáruház felületén keresztül történő előzetes tájékoztatása mellett, egyoldalúan is módosítani. A módosított rendelkezéseket a módosítást követően leadott megrendelésekre kell alkalmazni.
13. Általános Szerződési Feltételek egyes rendelkezéseinek érvénytelensége
Ha a jelen ÁSZF bármely rendelkezése érvénytelennek minősül, az nem eredményezi a jelen ÁSZF alapján létrejött szerződés érvénytelenségét és a szerződés egyéb rendelkezései továbbra is hatályban maradnak. A szerződés hatályban maradó rendelkezéseit úgy kell értelmezni, hogy az a Szolgáltató és a Megrendelő eredeti akaratát leginkább tükrözze.
14. Adatvédelmi irányelvek
A szerződés tárgyát képező, annak teljesítésére szolgáló, személyes adatok kezelője az eladó fél.
A kezelő identifikációs és kapcsolattartási adatai
A személyes adatok feldolgozásának célja, terjedelme és jogalapja
A Vevő fél az Európai Parlament és a Tanács (EU) 2016/679 rendeletével összhangban tudomásul veszi, hogy az adásvételi szerződés megkötése céljából annak későbbi teljesítéséért (a megrendelés feldolgozása, az áruk biztosítása és kiszállítása) és az esetleges hibás teljesítésből eredő jogok teljesítéséhez (reklamáció) a személyes adatok védelméről szóló általános rendelet (GDPR) alapján, személyes adatait kezeli a következő mértékben: név, vezetéknév, cím, e-mail cím, telefonszám és fizetési mód.
A személyes adatok feldolgozásának jogalapja összhangban áll a TK 6 cikke 1 bekezdésének b) pontjával, a szerződés GDPR-teljesítése szerint, mely a vevő félre vonatkozik.
A személyes adatok címzettjeinek/címzettjének kategóriája
Az ügyintéző vállalja, hogy nem adja meg a vevő személyes adatait a következő feldolgozókon kívüli szervezeteknek:
a vevõ által a megrendelői űrlapon kiválasztott szerzõdõ fuvarozó, a szállítmány kézbesítésének céljából, a szállítmányozók listája elérhetõ itt, mely mellett az alábbi adatokat adja meg: név, vezetéknév, cím, e-mail cím, telefonszám;
Az Arukereso.hu portál üzemeltetője ügyfél-elégedettségi kérdőívek készítése és küldése céljából, az Ügyfelek által ellenőrzött program keretén belül, melyben webáruházunk is részt vesz. A feldolgozás jogalapja ebben az esetben a TK 6 cikke 1 bekezdésének f) pontja a szerződés GDPR-teljesítése szerint a vagyonkezelő jogos érdeke, amely magában foglalja a vásárló elégedettségének megítélését a kezelőnél tett bevásárlással. A kérdőíveket minden olyan vásárlónak címezték, akik nem utasítottak el üzleti kommunikációt az egyes információs társadalommal összefüggő szolgáltatásokról szóló törvény (TK 480/2004 sz.) 7. §-ának 3 bekezdése értelmében. A arukereso.hu portál üzemeltetője jogosult arra, hogy a megadott e-mail címet kizárólag a Arukereso.hu portál feltételeinek megfelelő elégedettségi kérdőív létrehozására és elküldésére használja fel.
Tárolási idő
A személyi adatokat a megbízó a szerződés teljesítéséhez szükséges időtartamának (megrendelés feldolgozás, árukeltesítés és leszállítás), valamint a garanciális időtartamának (az áru átvételétől számított 24 hónap) vagy a nyújtott garancia időtartamának idejére tárolja.
A Vevő tudomásul veszi, hogy a kezelő köteles megőrizni számviteli dokumentumokat és számviteli nyilvántartásokat (számlákat) vezetni a Számviteli Törvény (TK 593/1991. sz.) 31 §-a szerint. a számviteli időszak végétől számított öt éven át (azaz, ha 2018-ban vásárol árut, a számlát 2023 végéig meg kell őrizni). A kezelő köteles az adóigazgatási törvény (TK 337/1992 sz.) 47 §-a szerint megőrizni a számlát 3 éven át az adóellenőrzési időszak végétől számítva, melyben a számlával kapcsolatos adókötelezettség valósult meg (vagyis, ha 2018-ban vásárol árut, az adóügyi számlát 2021 végéig meg kell őrizni). A számla a következő személyes adatokat tartalmazza: név, vezetéknév, cím, telefonszám és e-mail cím.
ÁFA FIZETŐK RÉSZÉRE:
A vevő azt is tudomásul veszi, hogy a megbízónak a hozzáadottérték-adóról szóló törvény (TK 235/2004. sz.) 35 §-a értelmében köteles megőrizni az adóbevallásokat 10 éven át az adózási időszak végétől, attól az évtől számítva, melyben a bevásárlás megtörtént (azaz ha 2018-ban vásárolta meg az árut, a számlát 2028 végéig meg kell őrizni). A számla a következő személyes adatokat tartalmazza: név, vezetéknév, cím, telefonszám és e-mail cím.
A vevő fél jogai a személyes adatok tekintetében
A vevő fél továbbá tudomásul veszi, hogy a GDPR 15-22. cikkelyei értelmében jogosult:
a. a személyes adatokhoz való hozzáférést, amely abból áll, hogy megszerzik az adatkezelőtől az arra vonatkozó személyes adatok megerősítését, hogy az őt érintő személyes adatokat feldolgozták vagy sem, s amennyiben igen, joga van hozzáférést szerezni ezen személyes adatokhoz és a GDPR 15. cikke által meghatározott információkhoz;
b. az őt érintő pontatlan személyes adatok módosításához, továbbá a feldolgozás céljait figyelembe véve a vevőnek joga van a hiányos személyes adatok kiegészítéséhez, a GDPR 16 cikke alapján;
c. a törléshez („az elfelejtéshez való jog“), mely lényege, hogy a kezelő haladéktalanul törli a vevőre vonatkozó személyes adatokat, azonnali hatállyal az után, hogy azok szükségtelenné válnak az adásvételi szerződés teljesítésének szempontjából, amennyiben nem létezik más, törvényes indok azok további feldolgozására;
d. a személyes adatok feldolgozásának korlátozása GDPR 18 cikkében meghatározott esetekben;
e. az adatok hordozhatóságához a GDPR 20 cikke értelmében;
f. kifogással élni a személyes adatok feldolgozásával szemben a GDPR 21 cikke szerint.
Az ügyvezető kérésre tájékoztatja a vevőt a meghozott intézkedésekről, mindenképpen a kérelem kézhezvételétől számított egy hónapon belül.
A személyes adatok feldolgozásával kapcsolatos kétségek esetén a vevőnek jogában áll a személyes adatok védelmével foglalkozó hivatalhoz fordulni, amely e területen felügyeleti hatóság, és panaszt emelhet annál.
Jelen Általános Szerződési Feltételek hatályba lépésének ideje: 18.9.2019.
Jelen dokumentum letölthető változata
itt érhető el.